The New Avengers #2

Az Ötödik Kozmosz titkai

2015. október 29. - The_Maniac

Új megjelenés! Én próbálkoztam, de tényleg! Mindent megtettem azért, hogy jobban megismerjem és megkedveljem a The New Avengers főhőseit – utánaolvastam Napfoltnak, Csalogánynak, Hulkfinak, de még Mókuslánynak is, belelapoztam pár korábbi képregényükbe, és amennyire az időm engedte, még az adatlapjaikat is áttanulmányoztam. Nehogy már az legyen, hogy végig a főgonosznak drukkolok, gondoltam én, és igyekeztem, komolyan igyekeztem, hogy ezek az Új Bosszú Angyalai is szimpatikussá váljanak a szememben. Félig-meddig ez sikerült is (Mókuslány kivételével, tőle még most is kiráz a hideg), így némileg magabiztosabban ültem neki a The New Avengers 2. számának.

És ekkor kezdődtek a bajok. Amit még a nyitánynál hajlandó voltam elnézni, mert az mégiscsak egy felvezetés volt, azt most, a folytatásnál már kevésbé. Igazán dicséretes, hogy egy hónap alatt két számot is kaptunk, tökjó, de a mennyiség nem kárpótolhat a minőségért – illetve annak hiányáért. A részletekbe a kattintás után megyek csak bele, de már most tisztázzuk, hogy akinek már a bevezető fejezet sem tetszett, annak semmiképp sem ajánlanám az e heti felvonást sem – sőt, akinek az bejött, még az is csak óvatosan közelítsen a 2. számhoz, mert szerintem elég durván zuhant a színvonal. Persze ízlések és pofonok, lehet, hogy az én várakozásaim voltak irreálisan magasak, nem tudom, de a csalódottságomat nem fogom véka alá rejteni. Katt tovább, ha van hozzá merszetek…

THE NEW AVENGERS #2


Univerzum: Új Marvel-univerzum
Fejezetcím: Neohedron
Írta: Al Ewing
Ceruzarajz és borító: Gerardo Sandoval
Alternatív borítók: Bill Sienkiewicz és Simon Bisley

MINDEN MEGÚJULT. A SECRET WARS után örökre megváltozott a régi rend – és Bobby DaCosta, azaz Napfolt ott áll a változások középpontjában. Bemutatjuk az AVENGERS IDEA MECHANICS csapatát, egy szuper-tudományos, globális mentőalakulatot a holnap hőseivel… itt és most! Amerika nem kér belőlük! A S.H.I.E.L.D. nem tudja, mihez kezdjen velük! Ám a Föld nem élheti túl, ha nincsenek… az ÚJ BOSSZÚ ANGYALAI!

Nem biztos, hogy a The New Avengers szerencsés címválasztás volt ehhez a sorozathoz, hiszen így az ember akaratlanul is összehasonlítja a nagy elődökkel, melyeket Brian Michael Bendis és Jonathan Hickman írtak – én is így tettem már az 1. számnál is, és most sem tudtam ezt elkerülni. Persze legyünk azért igazságosak: Bendis és Hickman sorozatai már lezáródtak, így kerek egészként kezelhetők, míg Al Ewing sztorija még csak a második fejezetnél jár. Sajnos azonban már most is látszik, hogy ha ez így megy tovább, akkor nem számíthatunk sok jóra…

Pedig Ewing korántsem kezdő író, a Bosszú Angyalai sem ismeretlenek a számára, itt mégis mintha önmaga paródiája lenne. A cselekmény nem sokat fejlődött a nyitányhoz képest, a kristályfejű valamik meg továbbra is nevetségesek, ezen nincs mit szépíteni. Ezúttal is az újvilági Reed az egyetlen izgalmas, többé-kevésbé jól megírt karakter: az elmebeteg monológjai és az ördögi terve viszik el a hátukon az egész képregényt. Komolyan érdekel, mi lesz a következő lépése (remélem, nem pár újabb kristályfejű izomkolosszus gorillatesttel és skorpiófarokkal, mert ilyesmiket kábé ötévesen rajzoltam unalmamban…), de akármi is lesz az, könyörgöm, ne ebben a sorozatban tegye meg, mert az Új Bosszú Angyalai szánalmas ellenfelei lennének. A hősök közül talán Sólyomszem az egyetlen, aki meg tudna ragadni, de még az ő szájába is olyan béna szövegeket adtak, hogy valósággal fájt olvasni. „Ma kiérdemeltétek, hogy ti legyetek az Új Bosszú Angyalai!” Anyám, borogass…

Gerardo Sandoval rajzai sem fejlődtek sokat a legutóbbi szám óta, de elismerem, hogy azért akadt pár képkocka, ami tetszett – ismét főként azok, amelyeken Reedet és csatlósait ábrázolta. Olykor-olykor talán sok volt a beteges, ördögi vigyorból, de a sötét, fenyegető helyszín például baromi jól passzolt Reedhez, úgyhogy itt dicséret illeti a színezést is. Ám ami a többieket illeti, maradtak az elnagyolt, mangaszerű, szinte már-már groteszk alakok, amelyek csak a kristályfejű szörnyekhez illenének, de a hősökhöz ilyen formában egyáltalán nem. Viszont ha választanom kellene a sztori és a rajzok között, akkor még mindig inkább a rajzok mellett döntenék.

Tény, hogy eddig ezzel a sorozattal sikerült az eddigi New Avengers-címekhez képest egy valóban vadonatúj és merőben más élményt nyújtaniuk: ugyanis azokhoz képest ez szörnyű. Tudom, vagy legalábbis hiszem, hogy Ewing ennél többre is képes, és még most sem túl késő a helyes irányba terelni a sztorit – de addig is ez így csupán másfél Bosszúangyal-jel az ötből.

avengersjelek.jpg

Image hosted by servimg.com

A bejegyzés trackback címe:

https://ultimatemarvel.blog.hu/api/trackback/id/tr878031180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.11.03. 09:35:33

akkor most a csatavilág maradt végül csak nincsenek csaták?
vagy ismét van 616 ahova átjöttek innen onnan??

The_Maniac · http://ultimatemarvel.blog.hu/ 2015.11.03. 13:49:50

@doggfather: Még zajlik a Secret Wars, de úgy elcsúszott a hátralévő számok megjelenése, hogy a Marvelnél nem tudtak tovább várni a befejezésre, és elkezdték már az utána játszódó sorozatokat is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.11.04. 11:58:40

@The_Maniac: ezt értem, de HOL játszódnak?

Mmint a "föld" a csatavilág födje, vagy a 616ba kerülnek át a megmaradtak, vagy egy tök új univerzum lesz innentől vagy mi?

The_Maniac · http://ultimatemarvel.blog.hu/ 2015.11.04. 16:58:49

@doggfather: Egy új Marvel-univerzumban, amely leginkább olyan, mint az eddigi 616-os pár különbséggel és néhány új karakterrel, mint mondjuk az öreg Logan vagy Miles Morales.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.11.05. 16:50:45

@The_Maniac: okés, de "rendes" föld lesz? úgy értem óceánokkal, afrikával, európával, ázsiával mindennel, ugye?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.11.09. 08:57:56

@The_Maniac: akkor jó.

én a street level hősöket szeretem igazából, azokhoz meg kellenek utcák. :D
süti beállítások módosítása