Secret Wars – A Csatavilágból jelentjük XX.

Nememberek, Szökevények és Marvel Kapitány

2015. szeptember 24. - The_Maniac

Továbbra is ezerrel dübörög a Titkos Háború, és persze a hozzá kapcsolódó mellékszálak is. Mint azt már korábban említettem, ezek többnyire közvetlenül nem kapcsolódnak az Újvilághoz vagy újvilági karakterekhez, így nem térek ki rájuk részletesebben, de azért egy-egy rövid bemutatót megejtek az új megjelenésekről a mai bejegyzésemben is, hogy ezzel is bővítsem a Csatavilággal kapcsolatos érdekességek és tudnivalók listáját. Természetesen most is nagyon érdekel a ti véleményetek is, szóval aki olvasta valamelyiket, vagy akár mindegyiket a felsorolt címek közül, az hajrá, ne fogja vissza magát!

Ha még emlékeztek, eredeti terveim szerint hetente jelentkeznék A Csatavilágból jelentjük aktuális összefoglalójával, mindig az adott héten megjelent kiadványokban látott, bemutatott vagy említett területek felvonultatásával és rövid elemzésével. Ám ahogy általában, ezúttal is inkább magukra a képregényekre koncentrálnék, nem az azokban szerepelt területekre, mert így talán könnyebben átlátható lesz az összefoglaló nektek is és nekem is. Azért persze Hickman-szintű részletességre most se számítsatok, de igyekszem összeszedni minden fontos infót, amit már tudhatunk. Kezdjük hát!

bw_1.jpg

1872 #3

Volt egyszer egy Marvel-vadnyugat, harmadik felvonás! A legutóbbi fejezet váratlan fordulatai után ezúttal sem unatkozhatunk, hiszen végre színre lép Vasember teljes pompájában, és nagy valószínűséggel Hulk megjelenése sincs már túl messze… Akcióból szintén nincs hiány, miközben a hangsúly egyértelműen Vörös Farkasra tevődik át, ami nem meglepő, tekintve hogy az indián harcos az új Marvel-univerzumban saját, önálló sorozattal jelentkezik majd, így nyilván addig is népszerűsíteni kell a karaktert. Nem is tudok semmi rosszat írni erről a számról sem. A westernek szerelmeseinek egyenesen kötelező!

Az pedig külön öröm, legalábbis nekem, hogy Célponttal végre megtette azt valaki, amit már nagyon vártam, hogy valaki megtegye! Adta magát a dolog, nem? Októberben érkezik a finálé!

timely.jpg

CAPTAIN MARVEL AND THE CAROL CORPS #4

Micsoda befejezés! A Captain Marvel and the Carol Corps ugyan egyetlen száma sem volt szerintem különösebben kiemelkedő, de legalább végig tartottak egy tisztességes, korrekt színvonalat, és úgy egészében élvezetesek voltak. Nincs ez másképp az e heti fináléval sem, amely szerény véleményem szerint a lehető legszebb lezárást szolgáltatja nekünk az előző felvonás után, és ha más nem is, az utolsó pár képkocka nekem mindenképp megmarad az emlékezetemben. Kapunk akciózást, némi időt a karakterekkel, érzelmeket… Sokkal többet egy ilyen minisorozatból nemigen lehetett volna kihozni.

Azt nem mondom, hogy a sztori hatására Marvel Kapitány legnagyobb rajongója lettem, de megkedveltem és jobban megismertem a karaktert (legalábbis ezt a változatát), és a társait is szerettem. Szép volt, hölgyeim!

hala.jpg

INHUMANS: ATTILAN RISING #5

Nem vagyunk híján a fináléknak ezen a héten, így például a Nememberek története is véget ért. A múlt heti szavazás alapján titeket is ez a lezárás érdekelt most a legjobban, ahogy engem is a 4. szám eseményei után, és én a magam részéről nem csalódtam – bár valószínűleg sokan fogtok. Az utolsó oldal után nyilván jó páran felteszitek majd magatoknak a kérdést: „Végső soron akkor mi értelme volt az egésznek?” Nos, ha a sztori nem a Csatavilágban játszódott volna, akkor én sem érteném a dolgot, de mivel ez eleve egy alternatív realitás, amely a Secret Wars vége után ebben a formájában biztosan megszűnik létezni, ezért szerintem itt és most egy ilyen befejezés teljesen rendben volt. Ez így volt egy kerek egész, és csak még inkább elmélyíti Fátum gonoszságát és az ellene lázadni próbálók reménytelen helyzetét.

Az persze igaz, hogy a disztópiai vonal még ezzel együtt is totál felesleges volt, és én mondjuk a Nemembereket sem kedveltem meg jobban ennek az öt fejezetnek a hatására, de végig jól szórakoztam, izgultam és mindig kíváncsi voltam a folytatásra. Összességében kellemes meglepetés volt ez a minisorozat, és nálam bőven befér a legjobb Secret Wars-mellékszálak listájára.

attilan.jpg

RUNAWAYS #4

A 3. szám után a Szökevények útja is a végéhez ért a héten, és azt kell mondjam, nálam messze nem ez lett a legemlékezetesebb Runaways-sztori, amelyet valaha olvastam, sőt még azt sem tudtam igazán eldönteni, tetszett-e egyáltalán. Aranyos volt, olykor izgalmas is, a karakterek rendben voltak (bár nem fogtak meg különösebben), a rajzstílust viszont még most, a végén sem tudtam megszokni. Talán jobb is, hogy nem húzták tovább négy fejezetnél. Azért amit lehetett, belezsúfoltak ebbe a fináléba: szerelem, akció, halál, jellemfejlődés és minden, ami a csövön kifér, szóval azért szerintem ne hagyjátok ki, főleg ha olvastátok az előzményeket.

Remélem, az a vonal, ahogy Valeria egyre inkább megkérdőjelezi Fátumot, még valahol valamilyen formában visszaköszön a Secret Wars alatt, de egyébiránt számomra ez most ennyi volt, nem kell folytatás – illetve ha mégis, akkor az inkább a régi Runaways-sorozatok szellemében készüljön, ha lehet.

doomstadt.jpg

WEIRDWORLD #4

Rettenetesen drukkolok, hogy a Weirdworld legalább olyan élvezetes lezárást kapjon majd, mint amilyen jók voltak az eddigi számok, beleértve már az e heti negyedik fejezetet is. Aki azt hitte, a legutóbbi felvonás után már nem lehet fokozni a furcsaságokat, az óriásit tévedett: az összecsapás Koponyával, Jennifer Kale és az Emberlények erdeje, valamint Arkon elkeseredett próbálkozása, hogy hazajusson – mind-mind tökéletesen vannak felépítve épp elég akcióval, rejtéllyel és misztikummal megtűzdelve. Az utolsó oldal pedig tipikusan egy olyan képet tár elénk, amikor legszívesebben odakiáltanánk a főszereplőnek, de nem tehetjük, és ettől lesz igazán tragikus az egész. Akár így is vége lehetne a történetnek, de mivel még van egy szám, az a sejtésem, szerencsétlen Arkon végül csak hazajut, vagy legalábbis förtelmes bosszút áll, ha nem teheti.

Tényleg csak ismételni tudom magamat, mert nem győzöm elégszer hangsúlyozni, mennyire profi ez a fantasy képregény, egyszerűen kihagyhatatlan. Csupán találgatni merek, mi várhat még Arkonra az októberi fináléban, de az tuti, hogy fura lesz!

weirdworld.jpg

X-TINCTION AGENDA #4

Ajvé, és én még az előző számra írtam, hogy kaotikus…! Ha akkor tudtam volna, mi vár még ránk az e heti fináléban…! Mindenki mindenki ellen egy csatajelenetben, ami gyakorlatilag végigvonul a teljes képregényen, és nekem legalábbis nem mindig volt egyértelmű, mi zajlik éppen egy-egy képkockán. Azt nem mondom, hogy rossz volt, de elsőre nem teljesen értettem mindent, ideértve egyes karaktereket és azok motivációit. Többé-kevésbé lezárul a történet, megkapjuk a végkifejletet, és az utolsó oldal még egy esetleges folytatás lehetőségét is megpendíti, amire én személy szerint nem biztos, hogy vevő lennék visszatekintve erre a négy fejezetre.

Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy ezerszer ajánlanám inkább mindenkinek az eredeti X-Tinction Agenda számait, és ha az bejött, akkor esetleg levezetésnek jöhet ez az új változat. Túl sokat azért senki ne várjon tőle. Részemről ez tipikusan egy afféle „elment” minisorozat volt.

YEARS OF FUTURE PAST #5

Tökéletesen jött ki, hogy pont az X-Tinction Agenda zárása után mutathatom be a Years of Future Past fináléját is, mert a kettő között szerintem ég és föld a különbség. Már legutóbb is érezhető volt, hogy eseménydús és tragikus végkifejlet közeleg, és bizony így is lett: ez a legkevésbé sem happy end, még ha a főbb karakterek nagy része életben is maradt. A sötét jövő, ha lehet, még sötétebb lett, és a befejezés bőven hagy nekünk gondolkodnivalót a történtekről. Ez a heti kedvencem, méghozzá magasan, semmi kétség! Itt is volt sok csata, mint az X-Tinction Agenda lezárásában, és a befejezés is nyitott, mint ott, de a Years of Future Past minden egyes pillanatában súlya van a cselekménynek, a karakterek döntéseinek, a sztori átlátható és világos, ugyanakkor mégsem annyira egyértelmű, kinek van igaza, és még folytathatnám. Ha csak egy X-sztorit olvastok el a Secret Wars alatt, ez legyen az.

Ami azt illeti, talán most először érzem azt, hogy egy régi esemény feldolgozása lett olyan jó, mint az eredeti. Szerintem mind a klasszikus Days of Future Past, mind most a Years of Future Past bevonulhatnak az X-Men történetének legjobban sikerült sztorijai közé, méghozzá a Titkos Háborútól teljesen függetlenül, hiszen ahhoz ennek úgysem volt túl sok köze. Elismerésem az alkotóknak!

sentinels.jpg

Ennyi lett volna erre a hétre, és gondolom, így szeptember végén már sokatokban érlelődik a kérdés, hogy jó, jó, de mikor jön már a Secret Wars következő száma. Nos, a dolgok jelen állása szerint valamikor október elején, talán 7-én, de mivel folyamatosan tolják a megjelenését, így én már nem vagyok biztos semmiben. Nagy kár… de addig is jövő héten érkezik majd az E is for Extinction, a Ghost Racers, a Hail Hydra, az Inferno, a M.O.D.O.K. Assassin, valamint az X-Men '92 újabb fejezete. Melyiket várjátok a leginkább?

A bejegyzés trackback címe:

https://ultimatemarvel.blog.hu/api/trackback/id/tr947814430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Namu 2015.09.27. 21:07:33

Velem van a gond, hogy mostanában egyre kevesebb cím tudja felkelteni az érdeklődésemet? :D Ezen a héten egyik sem szám sem tudott felcsigázni annyira, hogy legalább belenézzek.
süti beállítások módosítása